måndag 9 april 2007

9 april


Jaha...så satt man då här i sin ensamhet. Lotta skall tillbringa några dagar av sitt påsklov hos sin mamma i Eskilstuna. Egentligen så var det meningen att vi skulle åka upp båda två men, som vanligt när vi skall åka någonstans så sätter vädret käppar i hjulet för oss. Jag håller just nu på och värmer en kvarglömd gryta som jag hittade i frysen. Den går nog ner den med. Tänker tillbaka lite på gårdagen. Många höjdpunkter var det! Först då Lottas pizza. Hon gjorde en stor långpanna med pizza. Tror inte att det fanns en smula kvar när vi var färdiga. Snacka om gott! Under tiden vi åt tittade vi på Elton Johns konsert som han gjorde i samband med sin 60 årsdag. Många sköna låtar. Givetvis songernas Rolls Royce, Your Song. Men också en massa annat godis bl a från skivan Yellow Brick Road. Förövrigt den (i mitt tycke i alla fall) bästa platta han gjort. Många sköna klassiker. Funeral For a Friend, Yellow Brick Road, Bennie and The Jets...ja...listan kan göras nästan hur lång som helst. Hörde också om hans insatser för att försöka komma tillrätta med hiv/aids i världen. Han har tydligen skänkt inkomsterna från sina singlar från 1987 och framåt. Har tydligen inbringat ca 1 miljard dollar. Säga vad man vill om Elton men, sniken är han inte. Han har väl i och för sig så att han klarar sig ändå men jag gillar gesten. Appropå skivan Yellow Brick Road så väcker den en hel del minnen. Jag köpte nämligen den i samma veva som Lotta och jag träffade varandra. Jo, så länge sedan är det. Kommer du ihåg Sturegatan nr 9? Kvällen avrundades med filmen Good Night and Good Luck. Den handlade om hetsen mot kommunisterna i 50-talets USA. Tror jag kan rekommendera den. Jag skriver tror för den var krävande. Måste nog se den en gång till för att riktigt ha koll. Vad som också var bra, var att vi kunde se hela filmen på en gång. Du är en klippa Bazze!

Ha det nu så skönt denna sista lediga dag! Och...jodå grytan gick att äta den också...

Inga kommentarer: