onsdag 4 april 2007

4 april

Hmm...har blivit kallt igen. Våren är lite trögstartad tycker jag. Sitter här och undrar vad eftermiddagen och kvällen skall ha att bjuda på. Skall ut och äta middag med jobbet i kväll. Så långt är det väl ok. Trevligt med lite god mat och gott vin. Men, innan så skall det ske någon form av käck aktivitet som kräver ombyte till bl a fotriktiga skor. Jag är väl kanske lite tråkig men, det känns som om det hade räckt med middag.
Appropå käcka aktiviteter. Tycker att den nya regeringen har fått ganska bra snurr på saker och ting. Arbetslöshet och bidragsberoende har minskat och det är väl dit de allra flesta vill komma. Eller hur? Sedan så skall man avskaffa förmögenhetsskatten och fastighetsskatten. Inte heller fel tycker jag. Men, Reinfeldt och co får inte slå sig till ro. Det finns mycket kvar att göra. Jag tänker bl a på vården, äldreomsorgen och kanske framför allt skolan. Här krävs också rejäla förändringar. Sedan så måste situationen för de hemlösa förändras på något sätt.
Så till sist några ord till min käre svåger, Peter. Har två gånger denna vecka sett bilarnas bil, Hummer. Det du! I lilla Oxelösund. Inget som man hittar på blocket direkt. Förresten, hälsa Annelie och säg grattis. En dryg vecka för sent visserligen, men i alla fall. Vore kul om vi kunde träffas inom en inte alltför avlägsen framtid. Skulle vara trevligt att vända upp och ner på några pilsner och snacka lite skit. Tag detta som en stående inbjudan!

Ha det gott!

Inga kommentarer: