söndag 8 april 2007

8 april

Nä, det blev ingen fortsättning i går. Men, det hände lite saker i går ändå. Var bl a på Cervera och köpte en ny skärbräda, Anders Petter modell större. Fick en sådan av lite mindre modell av Bazze i juklapp för några år sedan. Måste säga att det är bland det bästa jag har ägt. Men, nu kände jag att jag ville ha lite större ytor. Smidigt när man bl a skär mycket grönsaker. Men, dyrt blev det. 500 spänn! Och då var det ändå extrapris. Men, men, man skall ju som bekant vårda sina intressen och matlagning tillhör favoritsysselsättningen. Fixade lite senare till en ungsstekt benfri kotlett med tillbehör. Tror inte man skall vara så himla rädd för att blanda saker. Här skar jag ner citroner, äpplen, morötter,potatis, lök, squash och en massa kryddor. Efteråt så kom vi på att jag hade glömt fänkålen men, det smakade bra i alla fall. Slängde allt tillsammans med steken i en långpanna och sedan in i ugnen. Fick beröm av både Lotta och Bazze. Tänker när jag ändå är i farten passa på att rekommendera ett nytt vin som vi har hittat. Ett boxvin. Il Premio di Sicilia Nero D´Avola, Merlot-Syrah. 187 kronor. Mycket vin för lite pengar. Prova gärna! Ja, Bazze var på besök. Han hjälpte mig att göra rent dvdn. Så idag så har vi köpt en ny film som vi skall testa. Vore ju kul om man för en gångs skull fick se en hel film. Filmerna som vi fram till nu har sett har vi fått avsluta med att kura ihop oss framför den bärbara datorn för att titta färdigt.
Jovisst ja, höll ju på att glömma. Under gårdagens promenad så såg vi årets första huggorm. Den låg och dåsade i solskenet. Den låg för övrigt kvar i dag också.
Så där ja, färdigt för i dag. Nu så skall Lotta fixa till en pizza. Och det kan jag säga er gott folk...hennes pizzor går inte av för hackor. Bland det godaste man kan äta!

Ha en skön avslutning på helgen!

Inga kommentarer: