söndag 1 april 2007

1 april

Vaknade i morse av något som jag trodde var ett flyglarm.. Men, så var det inte. Tänker inte gå in på vad det var, kan bli lite tokigt då. Har i dag annars varit utomhus i stort sett hela dagen. Har under ganska lång tid gått och stört mig på komposten som har stått på baksidan. Nåväl, kan väl inte vara ett så stort problem att få bort den. Det är väl bara att tömma den lite och ta bort den. Tji fick jag! Den har nog stått på samma ställe i ca 25 år. Den hade snudd på rotat sig i backen. Det gick åt mycket svett och möda för att få bort den. Det hela slutade med att jag med en tång fick nypa av alla trådar i kompostkorgen. Det kändes som om det var miljoner trådar att klippa av. När detta äntligen var gjort så byggde hustrun och jag upp en liten plantering med hjälp av några lecablock. När vi sedan betraktade underverket så konstaterade vi att varken Lotta eller jag kan kalla oss för landskapsarkitekter. Skickade i alla fall ett sms till Bazze och berättade att jag lyckats få bort den satans komposten. Han svarade att jag var värd en medalj!
Nå så sitter vi och funderar på hur vi skall lyckas med att få denna den snedaste plantering jag någonson sett, att bli lite mer symmetriskt. Ytterligare ett projekt alltså.
Förresten....är det någon som har blivit utsatt för något 1a aprilskämt? Jag tror inte jag har blivit det. Men, säker kan man ju aldrig vara.

Ha det himla gott!

Inga kommentarer: