söndag 29 april 2007

29 april

Apropå ful...så hade jag en kompis...som hade en kärring...som va så jävla ful..så att när hon gick in i vedbo´n så gick sågbocken ut!

En härligt ledig och fin lördag. Har tagit årets första inlinestur. Känslan att åka inlines går nästan inte att beskriva. Någonting i stil med...den "ultimatafrihetenkänslan". Vinden som viner förbi huvudet, frasandet från hjulen mot asfalten. I övrigt...bara tystnad. Mötte ett par polska tanter som stirrade på mig. Den ena av dem var tvungen att ta fram astma-inhalatorn. Orkade för övrigt bara att åka ca 2 km. Sedan så kände jag att inlinesen fick mer och mer makt. Trött i fötterna med andra ord.

I går så klarade vi av Eskilstunaresan också. Som Lotta uttryckte det när vi var på hemväg...vi var i alla fall där i 7 timmar... Ja, våra mammor ja. Så olika det kan vara. En som inte får tiden att räcka till och en som inte riktigt får tiden att gå. Börjar mer och mer att fundera på min egen ålderdom. Hur skall det bli?
När jag satt och smaskade i mig lite smörgåstårta hemma hos min mamma så blev det lite prat om döden, begravningar osv. Hon berättade att hon hade varit hos en kille som sysslade med healing. Han hade sagt något som har gett mig lite tröst. Han sa att vad som än hände med kroppen efter livets slut så fanns alltid "auran" kvar. Är det så kanske? Att man liksom sitter på en jättehög pall och ser på när livet går vidare....hmm..verkar det flummigt? Kanske...Jag menar..man vill ju så gärna se hur det går för barnen osv. Det är det som stör mig mest...att inte få veta...
Nä..slut på grubblerierna.

Ha en fortsatt superskön helg!

Inga kommentarer: