torsdag 5 april 2007

5 april

Var som sagt ute med jobbet i går. Skulle få skjuts av en jobbarkompis som skulle hämta upp mig vid busshållplatsen som liger 10-15 minuters gångväg hemmifrån. Stod länge och kollade av klockan. Hade nämligen ingen lust att stå och vänta längre än nödvändigt i snålblåsten. Men vad händer? Jo, precis när jag påbörjat min promenad så kommer "kattmannen" körandes i sin bil. Stannar och erbjuder mig skjuts. Kunde ju inte med att tacka nej så jag steg in och åkte med. På grund av detta så kom jag alldeles för tidigt till mötesplatsen och fick därför stå och frysa i ca 15 minuter. Typiskt! Sedan så var jag med om något märkligt. Vi ägnade oss åt något som jag tror kallas för Lazer-game. Vi klädde på oss självlysande plastvästar i olika färger, sprang runt i ett mörkt rum och sköt röda strålar på varandra. Puh, varmt och svettigt var det. Men, ganska kul. Sedan så bar det av till krogen Birgers. Middag med efterrätt och vin därtill. Jag valde att äta rostbiff av lamm med potatispuré med tryffel samt rött vin. Efterrätten bestod av cheesecake med sylt. Gott som fan. Sedan blev det en öl i baren med lite allmänt tjöt...och därefter hemfärd. Ganska lungt alltså och det är jag glad över i dag.
Har precis pratat med min mor. Hon har funderingar på att komma och hälsa på, på påskafton. Hon berättade att hon varit hos läkaren. Hon är nämligen bekymrad. Hon tycker att hon har fått lite sämre minne. Märkligt..81 år och minnet sviker ibland...själv så händer det ibland att jag inte kommer ihåg vad som hände kvällen innan dagen efter.Nu i väg till jobbet. Sedan, 4 härligt lediga dagar.

Om vi inte hörs igen så....Glad Påsk!

Inga kommentarer: