torsdag 19 april 2007

19 april

Sommaren kom på besök. Den gav oss en underbar helg men, sedan så drog den sin kos. I dag var det som att komma ut till en novemberdag. Det här får mig att längta till Menaggio ännnu mer. Appropå Menaggio och semester så hade jag ett mail som väntade på mig när jag kom till jobbet i går. Detta mail fick mig att skriva ett sms till Lotta där jag citerade en Göta Kanalfarare för länge sedan. "Nu jävlar har dom skitit i det blå skåpet!" För en gång skull så har jag bestämt mig för att ta 5 veckors semester. Och, vad står det nu i detta mail? Jo, företaget där jag jobbar kommer inte att bevilja 5 veckors semester i rad denna sommar!! Detta pga en skatt på trafikförsäkringen som med all sannolikhet skall införas den 1a juli. Detta tror man skall betyda en massa extra arbete. För övrigt så är detta en skatt som tom jag kan acceptera. Jag menar...regeringen har ju avskaffat 2 skatter. Bort med två och dit med en...det går ju i alla fall åt rätt håll. Det är lite skillnad det, mot vad Persson och co lyckades med. De fyllde ju bara på med skatter i det oändliga. Vad innebär den här skatten då? Jo, med denna skatt (på 32%) är det tänkt att trafikförsäkringen skall bära sina egna kostnader vad gäller bl a personskador till följd av trafikolyckor. Det här för att inte belasta samhället i övrigt. Det verkar väl ganska ok, eller hur? Det här är ju någonting som redan finns på många andra ställen. Jag lyckades dock med hjälp av lite övertalning och några väldigt små vita att trots allt få igenom min semester. Så, 5 veckor blir det!
Tll slut så tycker jag att det är dags för PM Nilsson att byta spår nu.

Ha en fantastisk dag!

Inga kommentarer: