fredag 6 april 2007

6 april

Precis hemkommna efter dagens promenad. Lotta har plockat årets första blåsippor. Vi har just nu ätit hyckoryrökta ribs och tagit ett glas vin. Mitt på blanka eftermiddagen. Förfallet är nära!
Så var det då långfredag. Kommer ihåg barndomens långfredagar. Dom var långa dom! På radion fick det bara spelas sorgemusik och underhållningsprogram på tv var inte att tänka på. Ingen Andy Pandy då inte. Känslan var nästan som dagen före julaftonen, då man gick och väntade på att tomten skulle komma. Men, på långfredagen så gick man och väntade på att tuppen skulle komma och värpa ägg. Men, hur är det nu...en tupp som lägger ägg? Är väl inte så där väldigt insatt i fjäderfäns sex-liv men, en tupp som blir gravid och värper ägg...nä..det stämmer bara inte.
Hustrun tycker förresten att jag har ADHD. Bara för att jag föreslog att vi skulle byta ut vår trappa här hemma till en rulltrappa. Tycker annars att det skulle vara ganska fränt. Eller hur? Själv så tror jag att jag lider av ADSL.
Ha en fortsatt skön helg!

Inga kommentarer: