onsdag 25 april 2007

25 april

Yosuf Islam. Och, vem fan är det? Jonathan du vet, eller hur? Javisst, Cat Stevens som konverterade till islam. Jag kommer i håg när du Jonathan, för ganska länge sedan tipsade mig om en av hans sånger, "Father and son". Jag svarade säkert nåt i stil med, wow, vilken fin melodi. Det var först senare när jag lyssnade på sången ordentligt som jag förstod lite vad den handlade om. Det är ett samtal mellan far och son. Eller kanske mera en monolog från fadern. Han ger sin son några ord på vägen i livet innan han själv skall gå vidare. Han pratar om att slå sig ner, träffa en tjej, ta det lungt och, kanske gifta sig. Och, det här har ju du fixat det mesta av, redan i dag. Du har slagit dig ner, träffat en underbar tjej. Och, vad jag tror, är ganska så nöjd med livet. Med den här vetskapen så skulle jag också kunna gå vidare. Ett tips dock, från mig till dig, slå dig aldrig till ro helt. För, livet har många överraskningar i bakfickan. Till sist, ett råd från en gammal, men lycklig och stolt far... glöm inte att ge dina drömmar lite näring ibland. Love you son!

Ha en bra dag allesammans!

Inga kommentarer: