lördag 5 maj 2007

5 maj

Först en liten förklaring. Ibland så händer det att det sker saker som får mig att låta "dagen fortsätta". Anledningen till att dessa skriverier hamnar överst är, att detta tydligen styrs av publiceringstiden. Skulle jag ändra på ordningen av detta så måste jag fejka publiceringstiden och det orkar jag inte hålla på med. Tycker inte att detta skall styras av teknik, utan av spontanitet. Nog om detta.

Den här dagen började på ett alldeles lysande sätt. Får se om kvalitén på resten av dagen blir lika hög.
Vi har ju Oxelö Marknad i dag. Så mycket skit och krimskrams på ett och samma ställe finns nog ingen annanstans. Kommer i håg när barnen var små. Dagen innan Oxelö Marknad så gick telefonen och dörklockan varma. Det skulle ringas till kompisar, kompisar kom och undrade. Undrade vaddå? Jo...man måste ju kolla hur mycket pengar som kompisarna skulle ha med sig till marknaden. På kvällen efter marknaden så härjades det villt. Det var självlysande k-pistar, radiostyrda bilar och annat som tjöt i området. På söndagen efter så var det inte lika kul längre. Då hade sakerna gått sönder och låg i smulor överallt.
Men, lite kvalité blir det allt. Susann Nilsson skall uppträda på stora scenen (retas lite). 1a pris när det gäller Oxelö Marknad har nog Bazze i alla fall. För några år sedan så kom han hem och hade köpt en present till farsan. En signerad kasett med Rock-Olga! Kanon!
Försökte för övrigt att bjuda hit svåger och svägerska till marknaden men det sprack. Det hjälpte inte ens med att jag lockade med bäddning på toan. Men, det går flera tåg hoppas jag. Om vissa överlever Danmarksresan vill säga.

Till sist så har jag en liten undring....undrar om Ohlsson har bytt bil eller om det kanske är så att han har 2 stycken...?

Nu så blir det marknadsbesök! Ha en fortsatt skön helg!

Inga kommentarer: