lördag 12 maj 2007

12 maj

Och inget säger ni! Här blev det helt plötsligt april igen. Nåväl, har rättat till det.

Så var det då lördag. Har varit och spatserat lite i Nyköping. Träffade Carro och Jimmy. Carro berättade om ett evenemang på Aktionskammaren den 25e maj som tjejjouren Minna anordnar. Vi bestämde också att vi måste träffas och snacka lite skit snart. Vi får väl se. Vi träffade Gerd också. Hon berättade att hon bara kan tänka på en sak när hon ser mig. Polska strumpor! Det ni! Inte alla som har den utstrålningen. Eller kanske det är så att jag har taskig andedräkt. Appropå andedräkt så har det nog varit lite si och så med den idag. Lotta och jag hade en sk kökskväll i går. De brukar nästan alltid resultera i lite för mycket våtvaror. Så blev det också i går kväll. Kvällen slutade med att Lotta inte orkade diska sitt vinglas utan lät det snurra omkull på spisen. Smidigare att sopa upp skärvorna än att ödsla diskmedel.

Nu så sitter jag här och filosoferar lite. Har knäppt upp en stöl som jag avnjuter. Jimmy sa att det var hockey i kväll så det får väl bli brynja och bärs framför tvn. Senare i kväll så kan jag ge mig den på, att hustrun skall titta på schlagerfestivalen. Ska bli skönt när den är över tycker jag. Den har liksom överlevt sig själv. Eller? Men...ok då...Heja The Ark!

Ha en fortsatt (hoppas jag) skön helg!

1 kommentar:

Carro sa...

Jorå, Jimmy ligger redan i soffan med bärsen, men har hoppat över brynjan som tur är. Själv står jag och fixar hemgjorda hamburgare som vi ska ha till ölen. Får se vart den här kvällen och vi tar vägen sen. Ha det gott :) Kram