lördag 26 maj 2007

26 maj

Vajert tänkte ni nu, nu har han slutat med sitt trams. Nä, inte riktigt så. I går så föll jag in i ett ångestfullt och kallsvettigt tillstånd. Jag skulle sätta mig ner och skriva några rader. Då kunde jag helt plötsligt inte se ordentligt. Jaha tänkte jag, blindheten slår till kallt och hårt. Började tänka mig själv med vit käpp. Och, vart fan köper man en vit käpp? Har då inte sett någon på Kvantum. Usch så hemskt. Men, jag tog av mig glasögonen för att se om det kanske var dom som var smutsiga. Då...såg jag! Ett glas hade ramlat bort från glasögonen. Det låg i innerfickan på kavajen. Därav halvlyset. Så var det med det. Nu så är bägge glasen på plats igen och synen någorlunda hyfsad.

Är precis hemkommen från en promenad på Jogersö tillsammans med Lotta. I skogen så mötte vi en kvinna med en fruktansvärt glad ulltuss till hund. Kvinnan berättade att hon kom från Klimpfjäll. Då var jag ju tvungen att fråga om hon kände Sandra. Jodå, hon var 3 männing (eller nåt sånt) till kvinnans kusin. Jo ni! Nu har man frotterat sig med en kändis. I alla fall nästan.

Nu sitter vi här och väntar på att Bazze och Sandra skall dyka upp. Det blir till att grilla denna helg igen. Kebab, korv, grillspett och lite grönsaker. Får jag bjuda på dej en kebab?

Till sist så kan jag bara tillägga.....fortfarande inte en skymt av Ohlsson.

Ha en skön helg!

Inga kommentarer: