fredag 4 maj 2007

4 maj

Vad är det för fel på dagens dammsugare? Låter som en elefant med tarmvred men, suger ändå såååå dåligt. Det var bättre förr.
Hej vad tiden går. I ett rasande tempo tycker jag. Ett rasande tempo har det också varit på jobbet. Vet inte vad som har hänt. Så nu har man inte längre långtråkigt på jobbet, bara tråkigt. I ett rasande tempo. Har också varit på 30 års-lunch hemma hos Malin (jobbarkompis) i veckan. Det serverades smörgåstårta. Och efter det så var det kaffe och vanlig tårta. Snacka om halsbränna resten av den dagen. Men, trevligt var det. Annars så är nog veckans händelse...gardinstången! Jag har nämligen lyckats med att på första försöket, sätta upp en gardinstång. Det brukar annars vara så när jag skall göra något praktiskt att, någonting brukar gå fel. Det blir snett, ramlar ner eller något annat. Men, denna gång lyckades jag. Hustrun trodde inte sina ögon. Så efter detta lyckade projekt så kastade jag mig på nästa...att montera en dimmer för belysningen i köket. Men då, blev det som vanligt. Allt gick efter ritningarna ända tills sista skruven skulle dit. När jag skulle skruva dit den så blev hela skiten snett. Och, det är tamejf-n lögn att få det bra. Så nu så går jag bara och glor på eländet. Får väl ringa Bazze :).
Annars så har jag min lediga fredag i dag. Skall ägna den åt att vänta på att Lotta skall sluta jobbet. Då blir det till att handla hem nåt gott att äta...och eventuellt nåt gott att dricka.

Ha en skön helg om vi inte hörs igen!

Inga kommentarer: