torsdag 10 maj 2007

10 maj


Skippar vädret idag....Kan dock konstatera att både oreganon och salvian har överlevt vintern!

Läste att Göran Persson fått nytt jobb. Får väl instämma med Carl Bildt som sa att "Det är ju kul att grabben fått jobb". Hyfsat betalt var det tydligen också. 40 tusen i månaden för 2 timmars jobb i veckan. Det är ju fanimej mera än vad en annan tjänar! Sedan så kan man ju undra vad för vettigt man kan åstadkomma på 2 timmar i veckan?! Hmmm...man kanske skulle ge sig ut på arbetsmarknaden...Jag menar...här jobbar man häcken av sig. Är helt jävla färdig när man kommer hem och, vad har man för det? Inte ett smack. Bitter...tja kanske..

Sitter och funderar lite på vad jag skall ha till lunch idag. Har ätit falukorv med olika tillbehör 2 dagar i rad nu. Får väl bli en 3e också :). Det kanske inte är så underligt att man tycker att det här med mat är lite tråkigt. Jag menar...här har man ätit mat i stort sett varje dag i drygt 50 år...snacka om rutin.
Usch vad jag gnäller! Bäst att sluta nu.

Ha det himla gott!

1 kommentar:

Carro sa...

Trist med mat!?!Nu blir jag nästan förvånad, trodde du tyckte om att laga mat...