torsdag 8 mars 2007

8 mars

Så har det då hänt. Jag har blivit sjuk. Kan inte minnas när det hände sist. Åkte hem från jobbet i går. Var luddig i huvudet, var tjock bakom näsan och i halsen samt svettig. Känns inte mycket bättre i dag kan jag säga. Känns som om jag skulle vilja typ...köra en piprensare modell XL genom kroppen och rensa ut det onda. Och något är fel, den saken är klar. Var så slö och likgiltig igår att jag satt och tittade på matlagningsprogram i tv i nästan tre timmar. Detta blev dock ett slags uppvaknande för mig. Tänka sig...det finns annat än det italienska köket. Se, det trodde jag inte. Får nog testa lite annat framöver. Senare på kvällen tittade jag på något som heter American Idol. Säger bara...USA!!...vi svenskar är ganska sansade ändå.
Man läser en del när man befinner sig i det här tillståndet. Läste bl a Marie Söderqvists krönika i Expressen. Det är ju så att regeringen har funderingar på att sälja ut de statliga bolagen. Vin o Sprit osv. Såg bl a att Bacardi o Pernod var spekulanter. Vore väl coolt med dem som ägare. Personligen tycker jag att en utförsäljning vore alldeles föredömligt. Marie föreslår att pengarna som detta skulle inbringa skulle tillfalla svenska folket. Det skulle innebära att varje svensk skulle få ca 20 000 kronor. Inte mycket kan tyckas men en liten buffert skulle det i alla fall bli. För hur ser det ut..jo..istället för att sätta undan lite pengar om man tex skulle bli arbetslös, så köper man hellre den där platt-tvn och litar på att samhället skall ordna allt om man skulle råka i svårigheter.
Läste också en annan grej i Metro. Det börjar tydigen bli trångt på internet. För mig är detta inte någon nyhet. Det här kom Bredbandsbolaget på för ca ett halvår sedan. Vår hastighet på bredbandet sjönk helt plötsligt från 10 Mb till 4 Mb över en natt. Bredbandsbolaget har ingen förklaring till detta. Svarar inte på mail i detta ärende och pratar man med dem i telefon så blir det mest bara svammel. Och i och för sig....om de svarat att..nja du Bosse...det är så trångt där ute, så du får nog nöja dig med 4 Mb. Jag hade nog inte tagit det svaret riktigt på allvar.

Ingen lunch idag. Får bli två Alvedon och lite cola. Ha det gott!

Inga kommentarer: