tisdag 27 mars 2007

27 mars

Tog morgonens promenad på Jogersö. Härligt! Helt enormt fint väder. Fridfullt och tyst. Bara fåglarna som kvittrade ut sina vårkänslor. För visst är det väl våren som har kommit? Har tydligen varit ganska kallt i natt. Den annars så våta marken var lite frusen så det kändes nästan som att gå på sorbet. Isen har släppt taget om stränderna. Gick längs stranden och tittade ut över vattnet. Vågorna kluckade inte ens mot stranden. Så stilla var det. De enda som stökade till vattenytan var ejdrarna. De simmade fram och tillbaka och lämnade v-formade mönster på den spegelblanka ytan. När promenaden var över och jag åkte hemåt igen så såg jag kärringen med badbollsboxern igen. Jag gav henne en blick som hette duga. Eller rättare sagt...jag BLÄNGDE!...på henne.
Nu så får jag gasa på lite. Kom just på att jag börjar 1 timme tidigare idag. En av dessa otaliga kurser igen. Företaget som jag jobbar åt måste tycka att jag är totalt puckad, eftersom de ideligen skickar mig på kurser hit och dit. Men...ok...kunskap kan man aldrig få för mycket av eller hur? Det enda som stör mig lite är, att jag aldrig har möjlighet att ta ut alla komptimmar som dessa extratimmar resulterar i. Tröstade mig med att läsa Carl Bildts blogg. Han får aldrig gå på kurs. Han hade just tagit flyget från Tel Aviv till Köpenhamn, för att där byta flyg och fara vidare till Tokyo. Fy, vilken torftig tillvaro.

Ha det gott!

Inga kommentarer: