måndag 7 april 2008

7 april

Förstår fortfarande inte vitsen med måndagar...

Så har ännu en helg svept förbi. Likt ett X2000 i 240 km i timmen.
Helgen har bjudit på så många intryck att det känns som om en semesterdag eller två inte skulle sitta i vägen. Var som sagt på mässa i lördags. Inte teknikmässa som jag skrev tidigare. Nä...hemelektronikmässa skulle det vara. Om inte annat så blev ju själva ordet längre och krångligare. Upptäckte på denna mässa att man inte precis är "up to date" när det kommer till hemelektronik. Jisses vilka grejjor. Bärbara datorer som är ungefär hälften av den storlek som den jag skriver på just nu. Dessutom lövtunna. Telefoner, hemmabiosysten...tv-apparater...you name it.

Och sedan dessa spel. Boxning, sing along, tennis, golf och mycket mera. Lotta gick loss på nåt som nog kallas virrituell bowling. Hon tyckte det var skitkul...blir nog en framtida investering.

Jodå...det blev IKEA också. Lite smådutt. Besticklådor, en lampa, några vinglas och...en massa pennor till skolan.

Vi kom dock hem välbehållna. Plånboken kom också hem någorlunda välbehållen.

Jag kom också hem välbehållen från gårdagskvällens äventyr. Var och beskådade Joe Labero. Jo, just det...Joe Labero, en söndagkväll...som hustrun uttryckte det. Stor show och mycket magi. Måste nog annars tillstå att detta med trollkarlar osv inte riktigt är min grej. Men...det här med att trolla bort folk...det gör mig lite nyfiken....

Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med måndagar o så resten av veckan men fredag kväll är rätt ok och sen för att inte tala om helgen puss

Me and my mind. sa...

Dax att korta ner veckan väsentligt?