torsdag 3 april 2008

3 april

Är det bara jag som blir skeptisk när diskmedlet inte "löddrar"? Blir det verkligen rent ändå?

Visst är Sverige fantastiskt. Tänk att vi har en statlig myndighet som bestämmer vad vi skall äta. Tänker på livsmedelsverket. Verket har en chef, en generaldirektör som med all säkerhet inte tjänar mindre än 100' kronor i månaden. Är nog dags att byta bransch.

Har för övrigt avverkat min dagliga morgonpromenad. Folk som jag mötte i dag trodde nog att...den där...var det nog något fel på. Har nämligen gått loss på en bok av GW. Författarkonst av rang måste jag säga. I höjd med Sundaskolan kom liknelsen mellan skitiga kalsonger och skjortor och en dansk osthandlare. Det var då de mötande sneglade lite konstigt på mig. Tydligen inte så vanligt att man skrattar högt när man promenerar. Det var 70 minuter stor underhållning. Får besinna mig så att det inte blir en vända till.

Ha det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy Bosse :) skulle vilja ha sett dej :P

Anonym sa...

ja vännen nu är det min tur att skratta snart men är han inte lite manschovistisk (stavas det så) hehe men bra bok ia puss