onsdag 2 april 2008

2 april








Kiwi...gott och nyttigt...

Tittade i går kväll på ett reportage om en dansk kvinna som blivit våldsamt och brutalt misshandlad av sin man. Det var då jag insåg att...fan detta händer ju även i verkligheten.

Har nämligen...inspirerad av Lotta...börjat lyssna på ljudböcker under mina morgonpromenader. Tidigare så har jag diskuterat och löst mina egna problem och funderingar under dessa promenader. Men..så alltså inte längre.

Har bl a lyssnat på Kungamordet. En bok som tv nyligen gjorde en blek dramatisering av. Den handlar om en politiker...vi kan lämna partifärg därhän...som så fruktansvärt misshandlar sin fru att man nästan mår illa när man lyssnar. Förstår inte hur man kan vara kapabel att slå någon som man ändå någonstans tycker om, sönder och samman. Ofattbart. Visserligen så tar kvinnan i boken en gruvlig hämnd. Men, tror inte att detta händer speciellt ofta i det verkliga livet. Nä..där placeras gärningsmannen på något vilohem i naturskön omgivning i någon månad. Eller också så förklaras han mentalt instabil och utrustas med en burk piller och ordineras psykologbesök en gång i månaden.

Nä...Tony Stigsson...generalmajor minsann...och hans likar borde, för att citera min gode vän Dimitrios...förpassas ner i en gruva. Skotta sedan igen skiten!

Visste ni förresten att kiwi härstammar krån Kina? Kallas också ibland för kinesiskt krusbär.
Lägger in två bilder. Ni får själva gissa vad som är vad.

Ha en fortsatt bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näe jag lurade inte mamma... varför vet jag inte!!! Bosse, ljudböcker??? Herregud, när ska du plugga till lärare då??? *förvånad* ljudböcker är skitjobbigt... haha ja men alla är vi olika.. ha det bra!!! kramkram/Iza

Anonym sa...

ja du o inte ens var han snygg men kiwin såg god ut puss L