lördag 2 juni 2007

2 juni

Så har vi då varit i Eskilstuna igen. Första fina soldagen på länge så drog vi iväg dit.

Det är så mysigt att hälsa på lilla mamma. Tänk så skönt att slå sig ner i lugn och ro, prata lite och ta en kopp kaffe. Pyttsan! I dag så har jag målat 2 plank, burit in 150 liter jord samt kört 5 skottkärror med grus. Känner mig alldeles mörbultad och slut. Och, så undrar hon varför jag kommer så sällan. Sällan förresten...jag är ju fanimej där nästan varje helg. Är hon nöjd med det tror ni? Nä....

Vad som hände hemma hos svärmor där Lotta var vet jag inte riktigt. Men lite buskbindning det blev det, så mycket vet jag.

Vi avslutade resan med ett besök på Max där vi träffade Jonathan och Camilla. De jobbade som vanligt. Tror dom har jobbat nästan dygnet runt den senaste tiden. Dom håller på att jobba ihop lite extrapengar till Greklandsresan om en dryg vecka.

Ja, nu så sitter hustrun och jag här och är helt färdiga. Hustrun läppjar på en cider och jag har knäppt upp en stöl. Vi kommer med största säkerhet att somna innan fotbollen hunnit att börja.

Ha dock en fortsatt skön helg!

1 kommentar:

Carro sa...

Låter som en hård lördag! Hoppas söndagen blir lugnare. Puss och Kram