måndag 19 februari 2007

18 februari

Blev inte mycket gjort denna dag. Blev en långpromenad i gråvädret. Kände hur vinden slet i nackhåren. Brrr..Blev under denna promenad irritterad på den dam som inte kan hålla ordning på sin hund. Jag är inte och många andra är inte heller rädda för hundar. Men, man skall inte ta för givet att alla människor älskar hundar. Speciellt inte när det rör sig om en jätte till Boxer. Svart och med ett huvud lika stort som en badboll modell större. Inte första gången som denna dam inte lyckas att ha uppsikt över hunden. Har tidigare observerat ett möte mellan denna dam och en annan i ett promenadspår i skogen. Kvinnan som boxertanten mötte var likblek i ansiktet och ögonen stora som tefat. Hon var helt klart hundrädd. Boxertanten bedyrade att denna best minsann inte alls var farlig. Klen tröst för den rädda kvinnan som stod och darrade som ett asplöv tills kvinnan med besten gått i väg. Kanske kan det ha något med boxerkvinnans nationalitet att göra. Vad vet jag...
Sagt o gjort, dagen avslutades med en hyrd film. Den handlade om ett par författare som befann sig i Toscana. Var väl inte någon höjdarfilm men, mycket fina bilder från Italien var det. Det är sådana här filmer som lockar fram Italien-älskaren i mig. Har ganska ofta funderingar över hur jag skall kunna skaffa mig ett litet hus därnere. För det kan jag ju säga, finare ställe på jorden existerar inte.
Avslutar detta med en grattishälsning till Frida som har namnsdag idag.

Inga kommentarer: