fredag 16 februari 2007

16 februari

Som sagt, livet går vidare. Det där lite annorlunda livet. Känner mig lite piggare (bara lite) idag. Det gick bättre att somna i går kväll och när jag vaknade till i natt så somnade jag om ganska fort. Kanske berodde det på att jag hörde Lotta ligga och snusa och sova i sängen bredvid. Vet inte varför men, jag har nog ganska svårt att sova när det blir för tyst. Låter det konstigt? Tja, kanske. Ensamheten har väl sina tjusningar den också. Man kan spela den musik man vill, hur högt man vill och man är herre över fjärrkontrollen till tvn. Låter kanske som om jag skulle vara hårt hållen, så är det givetvis inte :). Ibland när saker händer så tänker man lite på livet. Man föds och man dör. Det är väl det enda som är säkert. Men där emellan? För att citera Hasse o Tage; Det är vad jag kallar en reeesa det! Man lever för sina barn, eller hur? Man försöker att att uppfostra dem på ett sätt så att de får hyfsade värderingar, lär sig att respektera andra människor oavsett läggning eller etnisk tillhörighet. På tal om respekt så har man ju hört ganska hemska saker. Bl a hur barn beter sig gentemot sina föräldrar. Jag menar, våra barn skulle aldrig få för sig att kalla Lotta för hora eller mig för gubbjävel. Men tydligen är detta ganska vanligt. Kan kanske förstå att detta kan resultera i att man i ett svagt ögonblick slår till sitt barn. Själv har jag aldrig slagit mina barn. Jo, en gång. Det var när Frida som 1 eller 2 åring bet mig i ryggen. Då for jag runt med armen i en reflexrörelse och skickade in henne i väggen. Men, aldrig annars. När man sedan hör förståsigpåarna säga att misshandlade barn själva blir misshandlare i vuxen ålder så kanske man har bidragit lite, till minskat våld på gator o torg. Även om våldet tar alldeles för stor plats. Måste säga att jag är enormt stolt över våra barn. Att de sedan har träffat helt underbara pojk och flickvänner gör ju inte saken sämre.
Så, nu får det vara bra för idag. Och hörrni!!! Äter inte ensamen i dag. Skall träffa Lotta och eventuellt Sebastian och äta lunch. Det ni! Ha en kanonhelg!!

Inga kommentarer: