onsdag 12 mars 2008

12 mars

Förräderi....

Ja, näst intill tydligen. Det här med att Rover accepterades av den övriga familjen var nog att gå fram lite för fort. Jo, accepterades det gjorde han men, tydligen bara av de tvåfotade familjemedlemmarna. Dock inte av de fyrhjulade. Jag hade ett allvarligt resonemang med Mercedes och Polon..eller Kragen som vi kallar honom i morse. Mercedes sa att ja...nu har man väl sett insidan av garaget för sista gången. Pga den där blåa saken...löjligt! Mercan påpekade också att det väl inte är så konstigt att man är svårstartad och svårtänd på morgonen när man har stått ute i fukten och kylan hela natten.

Fick också torka en tår från Kragens högra strålkastare när jag med smärta berättade att jag skickat in lappen om avställning till Vägverket. Han sade sedan att...vad är det för larv? Är det lammkött hon är ute efter? (han syftade på Lotta) Lammkött med mera hästar under huven!? Det hör ju till saken att Rover är nästan 10 år yngre än både Mercedes och Kragen.

Det här får mig osökt att tänka på en dekal som jag en gång i tiden såg bak på en Merca. Det var en liten kille som stod och kissade på ett BMW-märke. Jag tror jag vet vad som skulle hända om Kragen och Mercan kunde lyfta på bakhjulen....

Nu så mina vänner...full gas framåt. 1 dag kvar till KENT.

Ha det fint!

2 kommentarer:

Anonym sa...

anar en viss avundsjuka eller :) puss

Me and my mind. sa...

Nånting ditåt ja...:)