tisdag 6 maj 2008

6 maj

Längtan har slagit till med full kraft. Drömmer mig bort....

Ligger och njuter i värmen. Känner det steninga underlaget göra lite ont i ryggen. Men, det gör liksom ingenting. Absolut ingenting. Hur kan man bry sig när man har denna underbara utsikt över sjön. Svindlande höga berg, små byar som ligger utslängda vid stranden runt sjön. Det finns inget vackrare. Har inte liksom hustrun det tålamodet att avnjuta en bok i denna miljö. Kan liksom inte koppla bort njutningen av att hela tiden likt en dåre...bara sitta och glo.

Ett bad i det ljumna vattnet. Upp igen...torkar på 2 minuter. En snabb titt på klockan. 14,30. Dax för en kall Becks. Baren öppnar nämligen 14,30. En kort promenad. Jodå klockan är 14,40 men, baren har ännu inte öppnat. Sätter mig ner och väntar. Barägaren...Roby går förbi med ett glatt Ciao! och...försvinner. Det är så det är nämligen. Varför skall man stressa? Han kommer tillbaka efter ca en halvtimme. Jag får min öl...köper en kall cola till hustrun eller...om hon är på det humöret...en Baccardi Breezer.

Nä nu får jag nog sluta innan drömmarna går över styr.

Vad jag har skrivit om? Menaggio givetvis. Har äntligen bokat in vår sommarvistelse i vårat eget paradis.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

LÄNGTAR så in i helvete Puss

Me and my mind. sa...

Se framåt! Puss